24 вересня в рамках ГОГОЛЬFEST відбудеться показ найнесподіванішої балетної прем’єри минулого сезону Stabat Mater. Творцем цього балету став уже добре знаний в Україні хореограф Едвард Клюг. Його вистави Radio and Juliet та QUATRO щоразу викликають бурхливі емоції у глядачів і завжди збирають аншлаги.
Коли: 24 вересня в рамках ГОГОЛЬFEST
Де: ВДНГ (проспект Академіка Глушкова 1), 9 павільйон
Що: Прем’єра балету STABAT MATER
Хореографія: Едвард Клюг (відомий в Україні за балетами Radio and Juliet та QUATRO)
Музика: Джованні Перголезі, Слова: Якопе да Тоді
Виконує: трупа проекту THE GREAT GATSBY у супроводі Національного камерного ансамблю «Київські Солісти»
Вокал: Мар’яна Головко, Анна Марич (сопрано), Ірина Разін-Кравченко, Марія Кушнір (мецо-сопрано)
У червні цього року завдяки Фонду Дениса Матвієнко прем’єра балету STABAT MATER з успіхом відбулася в Києві та Харкові. Україна стала третьою країною після Німеччини та Словенії, де глядачам показали одноактний балет Stabat Mater.
Едвард Клюг створив цей балет на замовлення театру в Мюнхені, де йому запропонували взяти за основу твір Stabat Mater («Мати скорботна стояла»). В основі Stabat Mater – відомий однойменний католицький гімн XVIII століття Джованні Перголезі на вірші Якопе де Тоді.
«Католицька музика заворожує, вона оптимістична та світла, навіть коли йдеться про смерть, муки та материнський біль. Біль сина через біль матері Діви Марії бринить в католицькому гімні Stabat Mater. У Stabat Mater простежується тонке відтворення, копіювання та модернізація, насамперед, італійського живопису. Я відчула вплив Ель Греко. Костюми танцівниць нагадали мені Святу Цицилію Стефано Мадерни. А колористика, рух, німфічність – наче з картин Ангеліки Кауфман…»
Лариса Денисенко, письменниця
На ГОГОЛЬFEST вистава STABAT MATER буде показана у супроводі Національного камерного ансамблю «Київські Солісти». Вокал – Мар’яна Головко, Анна Марич (сопрано), Ірина Разін-Кравченко і Марія Кушнір (мецо-сопрано).
До вистав Едварда Клюга ви не знайдете лібрето. Хореограф лише підказує напрямок та лишає великий простір для уяви глядача. Балет STABAT MATER – це монохромне та мінімалістичне полотно. Замість декорацій лише довгі білі бруси, які сцена за сценою змінюють своє призначення. Це той випадок, коли мінімалізм на сцені лише додає видовищності.
«Музична програма Stabat Mater – католицький гімн. Але сама вистава – не відсторонений переказ біблійного сюжету, а постановка, в якій можна побачити моменти, котрі сьогодні нам дуже близькі, з якими ми стикаємося дуже часто: трагедія, любов, вбивство, а також дружба та підтримка. А ще – стосунки матері та сина та взаємини чоловіка та жінки. Коли країна переживає такі потрясіння, як сьогодні, то зникає якийсь наліт буденності, люди стикаються з чимось радикальним: кров, вбивство, переживання, героїзм. Тому такі балети, як Stabat Mater вже не сприймаються, як абстракція, але пропускаються через призму особистих переживань кожного, викликаючи відгук у душі і зачіпаючи такі струни, про які ще півтора роки тому ми, можливо, і не підозрювали».
Альона Матвієнко, балетний продюсер